VILLKOR

Beställning

När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.

Är något fel i orderbekräftelsen skall du omedelbart kontakta oss via e-post till info@damsgaardvarehus.se.

De betalleverantörer (betaltjänster) som vi använder oss av är: iZettle.

Betalning

Dessa allmänna villkor är tillämpliga på alla de avtal som du sluter på Damsgaard Varehus. Genom att beställa varor på Damsgaard Varehus accepterar du de allmänna villkoren samt integritetspolicyn. Avtalet upprättas samtidigt som din beställning accepteras.

Priser

Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive moms.

Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

Leverans

Våra normala leveranstider är 2-7 dagar. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter.

Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid), kontakta oss på e-postadress: info@damsgaardvarehus.se

De fraktbolag vi samarbetar med är: DHL

Ej uthämtade paket

För alla paket som inte hämtas ut debiteras en avgift på 350 SEK. Avgiften motsvarar kostnaderna för expeditionsavgift, returfrakt och hantering. Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss måste du hämta ut paketet på ditt utlämningsställe och skicka tillbaka det till oss. Om paketet inte hämtas ut blir det automatiskt registrerat som ej uthämtat och debiteras därefter.

Ångerrätt

Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.

Vid nyttjande av din ångerrätt:

  • Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet skickas till info@damsgaardvarehus.se. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.
  • Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.
  • Skadat eller saknat originalemballage kan leda till en värdeminskning av varan, så för att vara säker på att få hela din summa återbetalad rekommenderar vi att alla varor returneras i originalemballage.
  • När du skickar tillbaka produkterna ska du se till att de är ordentligt förpackade. Du bär nämligen själv ansvaret för paketet/produkterna tills vi får det/dem. Spara kvittens från transportören och eventuella spårningsnummer.
  • Du måste själv betala fraktkostnaderna för retur om du ångrar köpet.
  • OBS! Vi accepterar inga paket som skickas mot efterkrav eller liknande.

Ångerrätten gäller inte vid:

  • Följande produkter är undantagna ångerrätten: Förseglade produkter som av hälso- eller hygienskäl inte kan returneras, när förseglingen har brutits efter mottagandet. Plomberingen kan bestå i en tejp eller en förseglad platspåse som inte får öppnas för att returrätten skall kunna nyttjas.

För mer om den lagstiftade ångerrätten, se konsumentverket.

Reklamation och klagomål

Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.

Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.

Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.

Hur går du tillväga vid reklamation?

Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till info@damsgaardvarehus.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.

Om vi inte lyckas åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.

Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

Återbetalning

Återbetalning för en returnerad vara betalas tillbaka till kundens konto inom 14 dagar. Om du har betalat via kort så återför vi pengarna till ditt konto eller om du har betalat via Faktura så reglerar vi det mot ditt saldo.

Ansvarsbegränsning

Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.

Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör etc.

Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

Produktinformation

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.

Ändringar till de allmänna villkoren

Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.

Tvist och lagval

I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr.

Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.

Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.

Företagsuppgifter

Huset Hamngatan AB, ℅ Einar Hansens Esplanad 45, 211 13 Malmö Telefon: +46 (0) 709668864 E-post: info@damsgaardvarehus.se Organisationsnummer: 559043-4584 Vår kundtjänst är öppen helgfria vardagar mellan kl 11-16.